Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, July 18, 2011

mengenal erti syukur..

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
alhamdullilah..Allah masih panjangkan usia Aida untuk mencoretkan sesuatu pada entri ni.. insyaAllah, Aida nak berkongsi sesuatu berkenaan dengan syukur..
Alhamdullilah, Aida sekarang da bergelar mahasiswi UiTM.. Aida berjaya meneruskan pengajian Aida di UiTM Kampus Bandaraya Johor Bahru dalam kursus Diploma Perakaunan... walaupun Aida cuma mengambil diploma, tapi Aida tetap bersyukur sangat2 sebab masih ditawarkan tempat untuk menyambung pengajian Aida.. InsyaAllah Aida akan cuba meneruskan pengajian hingga ke peringkat ijazah sarjana..

mesti ramai yang tertanya-tanya kenapa Aida sekarang belajar di peringkat diploma dan bukan ijazah.. sebabnya, Aida diberi ujian kecil dari Allah.. telah ditakdirkan Aida tidak mampu berjaya ketika di matrik dulu.. mungkin, usaha Aida yang tidak cukup.. tapi, Aida dikalangan yang bertuah sebab masih diberi peluang untuk meneruskan pengajian dan itu la yang membuatkan Aida betul2 bersyukur ke hadrat Allah.. Aida nak jadi insan yang berguna bila Aida da grad nanti..InsyaAllah.. doakan Aida yer..
wassalam..

p/s : setiap berlaku pasti ada hikmahnya.. :)


1 comment:

  1. assalamualaikum , hai aida. done following your blog . jgn bersedih aida . sesungguhnya ujian itu adalah tarbiyah dr Allah . pasti ada hikmah di sebaliknya . :)))

    ReplyDelete